معرفی کتاب : کاملترین مرجع آموزشی و کاربردی طراجی سازه های بتنی باETABS 2013 و Safe v12 (جلد ۱)

مهندسی عمران

کتاب به صورت پروژه محور است و جلد اول که هم اکنون آماده شده است شامل دو پروژه میباشد که به صورت گام به گام مراحل طراحی آنها در نرم افزار های ETABS 2013 و SAFE 12 توضیح داده شده اند. نکات زیر در مورد این کتاب قابل ذکر است :
۱- مبنای این دو پروژه مبحث نهم ویرایش ۸۸ است اما به دلیل عدم تغییرات عمده در ضوابط مبحث نهم در ویرایش ۹۲ نسبت به ویرایش ۸۸ کلیت مطالب بر اساس ویرایش ۹۲ نیز قابل استفاده است ضمن اینکه در یک بخش ضمیمه تغییرات لازم در پروژه ها بر اساس ویرایش ۹۲ مبحث نهم توضیح داده شده اند.
۲- مبنای پروژه اول مبحث ششم ویرایش ۸۸ و پروژه دوم مبحث ششم ویرایش ۹۲ است. در مورد پروژه اول در انتهای کتاب توضیحاتی در مورد تغییرات لازم جهت انطباق روش طراحی بر ویرایش ۹۲ مبحث ششم ارایه شده است.
۳- مبنای هر دو پروژه برای بارگذاری زلزله ویرایش سوم آیین نامه ۲۸۰۰ است اما در انتهای کتاب توضیحاتی در مورد تغییرات لازم برای اینکه این دو پروژه بر اساس پیش نویس نهایی آیین نامه ۲۸۰۰ ویرایش ۴ نیز قابل استفاه باشند داده شده است.
۴- تلاش بر این بوده است که کتاب مابین مباحث تئوری و مباحث نرم افزاری پلی باشد که هر دو را همزمان به خواننده آموزش دهد. بر این اساس در کنار توضیح گام به گام روند پروژه با ارایه محاسبات دستی و ذکر بندهای آیین نامه ای مرتبط و نکات مربوط به تهیه نقشه های اجرایی از محاسبات کامپیوتری ( با لحاظ کردن محدودیتهای آیین نامه ای ) به خواننده اطلاعات کافی در هر دو مورد داده میشود. در واقع هدف اینست که خواننده در انتهای مطالعه کتاب هم با نکات نرم افزاری و هم با نکات تئوریک آشنا باشد و بتواند بین تئوری و عمل ارتباط مناسب برقرار نماید.
۵- نوع پروژه ها به گونه ای انتخاب شده است که در انتهای کتاب خواننده در مورد اکثر نکات پرکاربرد در زمینه طراحی سازه های بتن آرمه اطلاعات کافی را کسب نماید. در انتهای مطالعه کتاب انتظار میرود که خواننده در زمینه موارد زیر به اطلاعات مناسب دست پیدا کند
– بارگذاری استاتیکی زلزله
– روش تحلیل دینامیکی طیفی
– طراحی سقفهای تیرچه بلوک
– طراحی سقفهای دال متکی بر تیر
– طراحی دیوارهای برشی ( بدون بازشو )
– طراحی دیوارهای حائل
– طراحی قابهای خمشی بتنی در دو سطح شکلپذیری متوسط و ویژه
– نکات مربوط به سیستم دوگان قاب خمشی و دیوار برشی
– نکات مربوط به طراحی پی ( گسترده و نواری )
-نحوه کنترل صلبیت دیافراگم سقف
– نحوه استخراج زمانهای تناوب تحلیلی
– نکات مربوط به ضرایب ترک خوردگی ( قاب و دیوار برشی)
– نکات مربوط به طراحی سازه ( قاب و دیوار برشی ) بر اساس آیین نامه ACI311-08
– نکات مربوط به طراحی سازه ( قاب خمشی بدون دیوار ) بر اساس آیین نامه CSA-04
– نکات مربوط به تهیه نقشه های اجرایی از نتایج نرم افزار با رعایت محدودیتهای آیین نامه ای
و ….
جزییات بیشتر را میتوانید در فهرست مطالب کتاب که در پست اول تاپیک لینک شده است مشاهده فرمایید

ذکر این نکته هم ضروری است که هر چند مجموعه فوق فعلاً فقط در جلد اول آن چاپ شده است ولی محتوای کتاب برای کسانی که تازه وارد حرفه طراحی سازه های بتنی شده اند و دانشجویانی که قصد انجام پروژه های بتن را دارند تقریباً کامل نیست و بدون نیاز به جلد دوم نیز بخش عمده ای از نیازهای یک مهندس طراح سازه بتنی را تامین میکند
سعی بر اینست که در جلدو دوم کتاب به سراغ موارد خاصی برویم که به گونه ای مکمل مباحث جلد اول باشد و ضعفهای احتمالی جلد اول را پوشش بدهد.

لینک خرید اینترنتی :

http://www.negarandedanesh.com/BookInfo.aspx?bid=124

 

مطالب مرتبط
برچسب ها
دیدگاه شما درمورد این پست
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها